kabouters

Kabouters

Ervaringen met kabouters

kabouters

Deel van een onderzoek in 2004 door Dick van den Dool

Inhoudsopgave
Laaglandkabouters
1. Een missionaire boodschap van de boomgaardkabouter in Giessenburg boomgaard
2. De alchemische goudkabouters in de Alblasserwaard polder
3. Wodanseiken in Wolfheze met haar boskabouters bos
4. Watermagiers bij een spreng op de Veluwe beek/spreng/bron
5. Kasteelvuurkabouters in Waardenburg kasteel
6. Donkervuur-kabouters bij de zwarte godin op de Toverberg
berg
7. Een kabouterheiligdom; de Tafelberg voorchristelijk heiligdom
8. Katholieke ‘stads’ kabouters in de Utrechtse binnenstad katholiek heiligdom
9. Noorse lichtkabouters op een waddeneiland eiland
10. Een veelzijdige gemeenschap duinkabouters in Meijendel

– de kabouterzak
– een raadgever
– kabouterkluizenaar
– heldere kabouters
– kabouterinternet op een kabouter-telecommunicatiepunt
– reddingswerkerkabouter
– de geneesheerkabouters
– kaboutervrouwen

Duinen
11. Drentse oeroude kabouterrassen

– het jeneverbesvolk
– een aarderitueel voor de zwarte godin in Odoorn
– operatie redding kabouters in Dwingeloo

12. Heiligdomskabouters in het Liesbos
13. Walcheren en zijn oudlandkabouters

– oudlandkabouters aan de westkust
– kabouters in de mineur
– Westhove, het ontoegankelijke kabouterheiligdom
– de grote koloniebergen in Oranjezon
– oudlandkabouters op Walcheren die gevlucht zijn

Hooglandkabouters
14. Tuinpark-kabouters
park/planten
15. Grote kabouterbewegingen
16. Oksenkopf met zijn mineralen- en metalenkabouterrijken
mineralen/kristallen
17. Goudaderkabouters die alchimie bedrijven in het Fichtelgebirge
goud
18. Ebbrechtstein
19. Een Steinmetz op zoek naar zijn stenen

Frankrijk
20. Waar zijn de heiligdomskabouters van de grote doorgangsplaats Chartres?
groot heiligdom
21. Sacrale oerkabouters in de grot van Lascaux
grotkabouters
22. Het landgoed Sablou in de Dordogne
kasteelkabouters
ontwikkeling van de plek
de oude plaatsgeest
verborgen kwaliteit van het gebied
hoogste bewustzijnsplek
de bron en waterput
Boskabouters in het Liefdesgebied
Grotkabouters
Kabouters als bewuztijnswerkers; donker en licht
De kaboutermysticus van het teruggetrokken volk
De vorst van de duisternis nuttigt me helemaal
Weg trekkende kabouters van een Boeddhistisch klooster
een landgoed met een bepaalde aanpak
23. Een campo stellare in een duizenden jaren oud heuveltje bij Kootwijk

Engeland
24. Glastonbury en haar grote omgeving
1. Wearyall Hill; het lichte onderrijk
2. De Abdij van Glastonbury
3. De groep in de Tor
4. De oude woonplek van de Berenstam
5. Eikenkabouters bij de eiken Gog en Magog
6. Dodemanskabouters bij de Taxus van Compton Dumpten
7. Zielenbewaarders van de geofferden
8. De zwarte godin en de godinnenwerkers in Glastonbury bij de Tor
9. Avebury met zijn ruimte-transmitter kabouters
10. Strijdkabouters
11. Kabouters die reisbollen zoeken in de aarde op Nijland;
de laatste en hoogste heuvel in het teken Grote Beer.
12. Kabouters in ons Keltische dorp in de eerste eeuw.
13. Burrow Mumph; op vakantie gaan
14. Het bos in Butleigh.
15. Berichten aan de mens van de volkeren van het rijk ‘van de ondergaande zon’.
16. Cadbury Castle met haar graal.
17. Lichtbrengers van de diamanten grot in Avalon
18. Bovengronds levende Woudkabouters en ondergrondse Elfkabouters bij Wells.
19. Stenen als raadgever: Een morgenbezoek aan Stonehenge
20. Nachtonderzoek
21. Discussie; Relatie godin, labyrinthen, kabouters m.n. de vrouwelijke en aarde
25. Noordfriese eilanden
A. Het eiland Sylt
1. De dierenriemoog met haar twaalf kabouterijken.
De twaalde heiligdomskabouters
2. Wijze natuurvrouwen kabouters
3. Keitum; een kerk op een oude steenkringplaats van de centrale mandorla-oog
4. Morsum-Kliff
5. De vermagerde dwergen.
6- Boos-aardige kabouters
7. Het oog van de aarde in Keitum
8. De noordelijke populatie in het duingebied
9. Andere natuurwezens op het eiland
B. Helgoland, een hoge rots midden in de Noordzee
1. Algemeen
2. Draken
3. Atlantische kabouters, de bibliothecaressen van de aarde-geschiedenis
4. Elfkabouters die de aardesfeer ontharden
5. Druïden
26. Noord-Frankrijk: Laon en omgeving
– algemeen
– Vuurkabouters in Orcheval-
– Een verhaal: De kabouter die versteende
– Laon met haar tempelierskerk en kathedraal
– Een nieuwe krachtplek ontstaat met andere potenties?
– De grote verleiding; kabouterkoningschap aanzoek

27. Nog enkele ervaringen in de Giessenburgse boomgaard tot slot
28. Waarnemingsadviezen met kabouters
1. Een missionaire boodschap van de boomgaardkabouter in Giessenburg
8 juli 2004
Ik was bij een kennis van me, Leo en opeens werd een idee heel helder om uit te werken. Het schrijven van een boek over kabouters. De opzet was ook direct duidelijk: het interviewen van verschillende kaboutergroepen die ik deze zomer tegenkom.
Op 8 juli is het zover. Ik overleg met mezelf wat het beste tijdstip is voor de eerste ontmoeting. Ik kom op 13.00 uur en achter de boerderij waar ik woon, bij de laatste appelboom op de korte boomgaard. Daar leeft een van de vele kaboutervolkeren die zich in deze omgeving hebben teruggetrokken.
Een afspraak met mijn beste vriend zeg ik af met de opmerking; “ik heb dan een afspraak met een kabouter!” Hij is zoiets wel van mij gewend en stelt er geen vragen over. Zo’n vijftien jaar geleden ontmoette ik hem in een natuurvoedingswinkel. Ik was daar voor wat inkopen en vertelde geheel onverwacht tegen een wildvreemde man “daar zitten kabouters” en wees naar een plek onder de schappen. Hij moest vreselijk lachen om mijn uitspraak of beter gezegd, om mijn waarneming. Na deze wonderlijke ontmoeting werd hij mijn beste vriend.
Ik loop naar de ontmoetingsplek bij de boom met een stukje koek in mijn hand als cadeau voor deze wezensvrienden. Ik zie dat een klein wezentje al staat te wachten. Onderweg blijf ik verschillende keren staan, om zo meer in hun wereld te komen. Dan ga ik zitten op mijn meegebrachte stoel op een beenlengte afstand van de bijna zeventig jaar oude appelboom. Bij de stam ligt een steen die iemand daar heeft neergelegd als cadeau voor de wezenswerelden.
Ik begin met de reden van mijn komst te melden aan de wachtende kabouter; hij draagt een ronde muts. Ik weet uit eerder onderzoek dat je kabouters grofweg in twee groepen kunt delen: de puntmutsen, die kosmische energie in de aarde brengen. En de kabouters met een ronde rode muts, de rondmutsen, die de vuurkracht van de aarde omhoog brengen. Overigens is het opvallend dat kinderen voorheen ook deze twee soorten mutsen droegen!
De kabouter antwoordt laconiek:” Het lijkt ons een goed idee. Ik vertegenwoordig een kaboutervolk hier in de aarde.” In mijn gedachten komt opeens op dat mijn subtiele communicatielijn met dit natuurwezen beïnvloed kan worden door andere omgevingsfactoren. De kabouter merkt mijn bezorgdheid op en zegt; “wij zorgen er wel voor dat de verbinding met jou zuiver blijft. Kom en ga mee naar beneden de aarde in”. Mijn aandacht gaat via de wortel naar onderen, slingert door donkere gangen naar beneden en komt in een schemer-donkere wereld. De kabouter die me voorging zegt: “Wij wonen in een wereld waar het noch licht noch donker is. Een wereld van het niets. Dit is een voorwaarde voor ons volk. Wij leven hier met enkele tientallen, diep teruggetrokken in de aarde. Voor jullie is dat maar enkele meters. “Kun je onze huizen zien?”, vraagt hij onverwacht. Dan zie ik in het halfduister grote ronde kabouterhuizen met een paddestoelachtig dak. “Een heel archetypisch beeld”, komt in me op. “Dat is ons energetisch buitenlichaam”, reageert de kabouter direct op mijn gedachten. Hem ontgaat niets. Alles wat ik denk weet hij direct, zo is ons contact op dit moment.
“Normaal zijn wij niet zo communicatief als aarde kabouters. Er zijn namelijk vier soorten kabouters: vuurkabouters, waterkabouters, luchtkabouters en aardekabouters. Wij zijn van deze soorten het moeilijkst voor mensen om mee in contact te komen en we zijn ook niet zo spraakzaam. Wij zijn hier destijds verplaatst. Misschien weet je nog wel dat die ene vrouw ons een nieuwe plek bezorgde vanuit onze vorige woonplek bij die grote boom op de middelste boomgaard. Ons nest is hier als het ware in wording” Vanuit hun wereld kijkend, voelt het heel donker.
“We werken dag en nacht aan de voleindiging van de wereld en brengen het leven dat jullie mensen verstoren, weer terug in de aarde. Mensen werken niet meer samen met de subtiele krachten in de natuur en hebben hun verantwoordelijkheid naar de aarde vergeten.” H’m, geen nieuwe gedachten komen in mij op.
Dan komt het hoge woord eruit: “Ik geef je een boodschap door van mijn volk: Wij weten dat de aarde aan het veranderen is van binnenuit. Daar zijn grote stromen werkzaam, die weldra aan het oppervlakte komen. Subtiele vuurstromen die het oppervlakte van de aarde weer zullen reinigen van haar vastheid. Mensen hebben zoveel op de aarde vastgelegd en zoveel rommel op deze huid achtergelaten” verzucht de kabouter diep. “Wij kunnen het niet meer alleen aan om alles te transformeren wat de aarde in komt. Enkele jaren geleden is op een grote bijeenkomst van kabouters ergens in Zuid-Frankrijk de aarde om hulp geroepen.”
Dan wordt de kabouters heel voorspellend: “Grote veranderingen zullen komen. Let maar op, binnen een maand en heb vertrouwen. Want het is een reiniging zodat nieuwe bronnen kunnen worden aangeboord”. Bronnen, merk ik nieuwsgierig op. “Ja, bronnen die nieuwe input aan de aarde geven. En nu is het menens”, zegt hij beslist!
Ik laat de informatie bezinken en stel een vraag. Wat zijn jullie contacten met andere volkeren? Ik zie dan een donkere baan schuin naar beneden lopen naar de plek van de boom waar ze eerst zaten. Daar is een verticale stroom de aarde in die op vijftien meter diepte over gaat in een meer horizontale kabouterbaan. Slingerend verloopt deze lijn in zuidwestelijke richting.
Hoe zit het met de aardekabouters hier in de omgeving? Is mijn volgende vraag. “Hier in dit moeras zijn we niet meer met veel volkeren. Mijn woonomgeving ligt namelijk in het drooggelegde deltamoeras van de Maas en Rijn. Wij behoren nog tot een oud ras dat hier in dit moeras woonde sinds ver voor de jaartelling. Ons verblijf is menigmaal verwisseld. Sinds 28 jaar zitten we nu hier, na eerst in het Oudkerkse bos te hebben gezeten op de plek van het voormalige slot Giessenburg.”
Maar wat is dan jullie eigenlijke taak hier, stel ik belangstellend voor? “Wij werken aan het omhoog halen van de vuurkracht in deze boomgaard. We graven openingen naar de vuurbanen in de aarde waarin het vuur uit de diepe lagen van de aarde wordt geconcentreerd.” Ik zie dan een ongestructureerd systeem van grillig lopende lijnen in de aarde, steeds dieper en dieper gaand. Deze vuurkracht is niet wat we aardmagnetisme noemen, eigenlijk een menging van aarde- en vuurkrachten. “Dit is louter vuur en is één van de basiselementen van het leven zelf. Het vuurt ons aan, drijft onze wil en geeft beweging.”
In de radiësthesie en geomantie zijn heel veel aardenetwerken bekend, die beschouwd worden als elektromagnetische banen. De kabouters speken hier van vuurbanen die wel een relatie hebben met de e.m.banen. Hij vult nog aan: “vuur geeft vruchtbaarheid, vurigheid.”
“De mensen weten niet meer wie of wat ze zelf zijn en wat hun plaats is in dit mooie geheel. Voorheen werkten wij als natuurvolkeren samen aan het welzijn van deze groene planeet. Nu is dat niet meer mogelijk door jullie nieuwe geloven”.
Waarom is het zo donker bij jullie vraag ik bezorgd? “Hier is te weinig vuurkracht in de aarde. Maar in onze huizen hebben we een vuurdraad, zoals jullie elektriciteit hebben. Dat geeft licht in onze omgeving. Onze wereld is permanent donker.
Ons volkje is opgesplitst in twee groepen: de werkers en de niet werkers die bij onze huizen zijn. De werkers gaan dagelijks buiten aan de slag om de aarde-energienetwerken te herstellen.”
Dan valt mijn aandacht plots weg en mijn gedachten zweven ergens anders heen. De kabouter is weg. In stilte bedank ik zijn aanwezigheid.
Onder de boerderij bevindt zich een zwarte godin. Zij leefde eerst aan het oppervlakte en daar was een natuurheiligdom bestaande uit bomen
De dwergen die bij deze godin hoorden, leven nog steeds hier in de aarde. Het zijn heiligdomskabouters die heel zwart zijn. Ze zaten opgesloten onder de aarde omdat de opening was afgesloten maar wilden weer omhoog. Het was hun taak om deze plek te bewaren tegen de gevaren van de natuur. Het oergeweld. Mensen hebben zich hier gevestigd omdat dit een mooie plek was.
In christelijke tijd was hier aan het water van de Giessen een Mariaplek.. De boerderijplek is nu te beschouwen als een Saturnale plek. Dat principe begrenst en dogma’s kunnen hier verharden. Onder deze zwarte godin die heel erg verbonden is met Saturnus/Steenbok zit een rode godin (Venus/Stier). En daar weer onder is de witte godin (Maagd)